Brand journalism - Több, mint content marketing

A tömegmarketing leáldozóban van, csakúgy, mint körülöttünk minden, ami nem az értéket állítja a középpontba. Ezen a gondolaton indult el a McDonald’s marketingvezetője, Larry Light, és megalkotta a brand journalism kifejezést, sőt bevezette azt a globális, a cég minden kommunikációs csatornájára kiterjedő szemléletet, miszerint csak akkor érdemes tartalmat előállítani, ha azzal képesek vagyunk a nagy kommunikációs egész részeként működni.

Ma már nincs olyan - vagyis jó lenne, ha nem lenne -, hogy írj meg egy cikket, ennyi és annyi karakter terjedelemben, tartalmazza x és y kulcsszavakat, és legyen kész tegnapra. Ma egy valamire való szövegíró történetben gondolkozik. Ehhez időpontot egyeztet a cég/vállalkozás tulajdonosaival, és, mint egy szemfüles újságíró megkérdez mindent, ami az adott anyaghoz - vagy nem csak ahhoz - szükséges lehet. Mert nem kávékról, sütikről és bicikli kerekekről írunk, hanem tervekről, célokról, motivációról és főként emberekről. Ja, és nem mellékesen embereknek.

A content marketing új arca

Brand journalism, mert a cég arculatát alakítja a szöveg, minden esetben, még akkor is, ha nem fordítunk rá különösebb gondot. Egy elhanyagolt, összetákolt, vagy nyomulós webszöveg mindent elárul.
A brand journalism igazi jelentősége mégis abban rejlik, hogy használja a hitelesség és a hatás mechanizmusát ahhoz, hogy elmondja a teljes történetet, azt a történetet, ami a cégeket megkülönbözteti egymástól. Ezzel a módszerrel nem készülhet el blog poszt stratégia nélkül. Az a legfontosabb, hogy struktúrában gondolkozzunk. Ezt a módszert használja az Apple, a Coca-Cola, a Telekom, de a Chez-Dodo macaron manufaktúra is. Az ő kommunikációjuk középpontjában az áll, hogy egy koncepción belül izgalmas, és értékes történeteket, ötleteket, gondolatokat, érzelmeket szeretnének átadni a nézőknek/olvasóknak. És valjuk be, működik.

Mi kell ahhoz, hogy a kommunikációs stratégiád hatásos legyen?

Ütős sztorik!
Adatok, számok, izgalmasan tálalva.
A célcsoport magasszintű ismerete, nevezd meg, lődd be a korát, képzeld magad elé.
Struktúrában való gondolkozás, jól szervezettség.
És, ami a legfontosabb, tudd, hogy miben különbözöl másoktól!

Online tartalom - A jó, a rossz és a csúf.

Persze továbbra is lehet tartalmat generálni, tömegével, silány minőségben, úgy, hogy nem figyelünk másra csak a kattintásra, és az elérésre. Egy darabig még beveszi a gyomrunk az ócskát, a középszerűt, de az biztos, hogy már nem sokáig. Ideje váltani, a minőséget helyezni mindenek elé, a (valódi) kreativitást, a lelkesedést, mert ez fajta a kommunikáció alapozhatja meg cégünk sikerét.

Kapcsolat

Szívesen dolgoznál velem?

Írj nekem, ha úgy gondolod, hogy a segítségedre lehetek, és találjuk ki együtt, milyen legyen a vállalkozásodhoz legjobban passzoló webszöveg, blog, vagy Facebook-oldal!

Kedves Marcsi!

vagyok, és azért kereslek, hogy a segítségedet kérjem a/az:   terén.

Várom mihamarabbi válaszodat a email címen, vagy a 06/    telefonszámon.

Szép napot!